El Pla d’Actuacions Estratègiques per a la Conectivitat Urbana d’Encamp Centre (PAECU) es planteja com una eina de treball i desenvolupament estratègic a llarg termini per tal de dotar a la zona Encamp Centre de les conexions urbanes necessaries per tal de cohesionar el teixit urbà, social i econòmic del poble.
És un plantejament de polítiques urbanístiques a desenvolupar al centre del poble per tal de recuperar el teixit comercial, econòmic, turístic i social que s’ha anat perdent en el transcurs del temps degut a la manca de planificació del creixement urbanístic de la vila, objecte d’assentaments separats entre si i que han disgregat el teixit del poble.
S’observa que el creixement poc planificat, i els eixos vertebradors pre-existents (Riu Valira i antiga carretera general, avui Avda Joan Martí i François Miterrand) han causat una fragmentació urbana en el teixit, tenint 3 blocs principals: Núcli tradicional La Mosquera/Tremat, el Tram rodat Avda Joan Martí i François Mitterand i la zona d’equipaments públics Prat del Bau (Complex).
Es plantegen actuacions estratègiques en aquestes zones per tal de:
– Connectar els teixits existents perpendicular a l’eix del riu (sentit Plaça del Consell – Complex).
– Dotar de caràcter i recuperar l’autenticitat del núcli tradicional, per tal que esdevingui un atractiu turístic.
– Augmentar el fluxe de vianants al centre de l’eix principal, amb la Plaça del Consell com a punt central.
– Definir un centre vila que sigui atractiu pels habitants i turistes, i per tant que s’activi el sector comercial.
– Generar espais públics que permetin reforçar activitats al carrer.
El projecte d’embelliment planteja una remodelació del paviment existent, substituït per elements pètris granítics de manera que el peató es senti comode en el recorregut, i per tant s’hi passi més estona de manera que el teixit comercial s’activi. Aquest paviment es connecta als dos costats de la via rodada als punts urbanísitcs estratègics (jardins Cal Notari / Plaça Consell / Rosaleda-Arinsols) de manera que es reforci el caràcter urbà de la zona, que hauria d’esdevenir prioritaria per a peatons, de manera a que el trànsit es pugui regular quan es consideri oportú.